Sunday 12 February 2012

Coretan Buat Si Pemilik Tulang Rusuk

Assalamualaikum...





Sungguh kita tak pernah menjangkakan apa akan terjadi pada masa akan datang. Saya tak boleh jangkakan adakah saya masih hidup dalam beberapa minit lagi. Dari besar hinggalah sekecil-kecil hati kuman pun manusia yang lemah ini tak mampu untuk jangkakan. Jadi saya ingin menulis sesuatu buat si pemilik tulang rusuk saya, yang saya tak tahu siapa, dimana beliau berada, kesihatannya. Dan apabila bertemu kelak dan jika diizinkan Allah kita disatukan di bumi Allah ini, saya Siti Aminah ingin membuat coretan untuk meluahkan apa yang aku rasakan saat ini.




Hai, si pemilik tulang rusuk, bagi awak big smile ni ^_____________^
Saat ini saya merasakan bahawa saya ingin menjadi isteri yang sangat solehah, yang memasak, yang menjaga awak dan anak-anak dengan penuh kasih sayang, menjadi anak yang solehah pada ibu bapa saya dan ibu bapa awak.
Tapi wahai si pemilik tulang rusuk,
Saya takut andai suatu saat nanti,
saya tak mampu melayan awak lagi, saya tak mampu untuk masakkan awak makanan yang enak, saya tak mampu untuk menjaga anak-anak dari benih kita, saya tak mampu nak menghormati kedua orang tua kita, saat itu, wahai si pemilik tulang rusuk,
sedarkanlah aku,
bangunkanlah aku,
dan wahai si pemilik tulang rusuk,
jangan pernah kau lupakan untuk mendoakanku agar kekal menjadi isteri terbaik buat awak ya ^____^

Wahai si pemilik tulang rusuk,
Aku akan berusaha untuk memperelokkan tubuhku dan paling penting tingkah laku ku,
Tapi wahai si pemilik tulang rusuk,
Andai satu saat tingkah ku tidak kena di pandanganmu, tidak selaras dengan ajaran islam,
Maka ajarlah aku,
Maka tegurlah aku,
Kerana aku tak mampu  berjanji akan mampu menjaga akhlakku tubuhku sepanjang masa

Wahai si pemilik tulang rusuk,
Andai nanti hatimu terusik oleh wanita lain,
Fikirlah dahulu,
Kerna aku tidak mampu untuk menjanjikan persetujuan,
Kerna aku tidak mampu untuk bermalam dengan air mata,
kerna aku tahu hatiku adalah hati wanita biasa yang mudah rapuh dek penahan perasaan,
saat itu aku takut andai keikhlasanku terhakis
saat itu aku takut andai aku tak lagi mampu menghormatimu, menyanjungmu seperti ini.

Wahai suami ku,
Awak kena setia taw dengan saya,
Kalau awak nak masuk syurga,
Awak wajib bawa saya juga taw,
Kerna aku tak mahu kau di dampingi bidadari syurga.
Saya jeles. ^_____^



2 comments:

  1. Mina!!! nicelah entry.. gila sedih sya bca eh.. dah lah tgh patah2 hati ne.. hahahaha.. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. takda bah tu.. saya buat2 cerita saja. sebab sy terjumpa mr yellow with curly hair td. wahhh, sungguh indah ciptaan tuhan *9

      Delete