Tuesday 15 May 2012

Menonton K movies setelah tension exam

Assalamualaikum warga alam maya yang telah penat dengan alam realiti... ^__^

Dah lama ya tak saya tak buat apa-apa post. Well busy people kan. Kami ni kira sama level dengan PM lah kalau dari segi aspek kesibukan. Tapi bab lain tolong jangan samakan saya dengan PM (bahaya eh nanti jadi doa, kot la beberapa orang kata ya.. hmmm. tak nak)..tak, ada pembetulan, dengan PM takpa kot, kiut sikit tapi bukan dengan wife dia. Geleman.

Selama beberapa bulan ni saya agak busy dengan Praktikum di sekolah Sk Rangalau Baru. Hmmm, 3 bulan derr kurang tidur dan kurang duit. Dalam tiga bulan tu kena pula hanta assignment yang hebat-hebat (Kajian Tindakan dan juga Bimbingan Kaunseling). Stress juga.

Nasib muka tak jadi macam ni


Setelah selesai praktikum pula, kami diberi masa free lebih kurang 3 weeks la juga. But percaya dengan saya, once korang dah lama mengajar di sekolah, feel sebagai guru korang akan sangat tinggi. Bila ada lecture korang rasa macam, hhhmmm, ja bila lecturer bercakap dan membentang. Well, kalau anda bersikap seperti ini, anda sudah menempah satu sikap negatif murid anda di sekolah kelak iaitu buat takda-takda waktu korang mengajar. Tapi saya tak, well saya kan baik. Tak percaya. Tak percaya sudah. Heee. 

sepanjang 3 weeks yang free tu, kitorang pun rasa macam dunia ni kami yang punya. Dengan line streamyx yang baik sebab line tak da sapa nak lawan (tinggal d perumahan lecturer) mana ada orang nak online macam kami. So, nak dijadikan cerita aku mula mengikuti perkembangan satu cerita ni. Cerita korea. Tajuk dia Feast Of The God. Best taw cerita ni boleh tengok dekat http://www.maaduu.com/ tapi tak maw lah cerita apa-apa tentang cerita ni. Nak juga? okayla saya cerita sikit-sikit. Cerita ni mengisahkan tentang satu budak perempuan yang terpisah dari keluarga dia masa jatuh dari kapal laut yang ala-ala titanic gitu. Then setelah berpuluh tahun dia jumpa balik dengan abang dia tapi proses nak jumpa dengan family sebenar dia ni memang amat menyedihkan. oklah tu ja yang boleh share. Berminat tengok sendiri. Saya dah bagi link. Yang pasti untuk cerita ni rating saya akan bagi 10/10. Lagu-lagu dalam ni memang best dan boleh hilangkan tension untuk mereka yang sedih dengan jawapan exam yang tak seberapa.. .


Contohnya ini



Setelah mula exam dan dengan sedihnya saya mengumumkan bahawa saya tak jawab dengan cemerlangnya maka saya pun meneruskan maraton Feast of the God ni. Cuma apa yang menyedihkan tentang http://www.maaduu.com/ ni apa taw, korang kena tunggu tarikh tertentu untuk tengok. Contohnya kena tunggu tarikh 14/5/2012 hanya untuk episode 22 kalau tak silap. Nasib baiklah waktu tu aku kena kerja keras sikit untuk exam, jadi aku puasa la dari meneruskan tontonan. Dan bila dah lama tak tengok (baru dua hari) terus rasa lama dah tak tengok. 

Korang nak tau tak, sebenarnya aku tengah tengok episode yang aku miss semalam dan semalam yang lalu. Banyak dah yang berubah dalam cerita ni dan apa yang menggembirakan Go Jung Yeong (watak utama dalam cerita ni) dah mula diterima sepenuhnya oleh keluarga asal dia. Happy ^______^

Setelah tengok dan dengar lagu dia, aku pun rasa bertenaga semula. Kira cerita ni boleh disamakan dengan batu garam yang dijual dikedai-kedai cina tu la. Bagi tenaga tidak di sedari. Hehehhe.

P/S: cerita ni cerita berasaskan makanan. Makanan orang Korea ni nampak sedap dan kaler dia pula bagai. Nampak comel ja. Jadi saya nasihatkan korang jangan tengok cerita ni waktu puasa. Hehe.

No comments:

Post a Comment